رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آموزههای حضرت علی (ع) به عنوان نمونه کامل عدالتخواهی، فراتر از مرزهای مذهبی و متعلق به تمامی بشریت است.
سیدرضا رئیسکرمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: عید غدیر از بزرگترین اعیاد اسلامی و عیداللهالاکبر است و برای بسیاری از خانوادههای ایرانی، بهویژه سادات، از دیرباز جایگاه ویژهای داشته است.
وی با اشاره به خاطرات شخصی خود از این عید افزود: از دوران کودکی در خانواده ما رسم دید و بازدید عید غدیر و تکریم سادات وجود داشت و اقوام، آشنایان و همسایگان در این روز برای تبریک عید و تجدید دیدار گرد هم میآمدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عید غدیر روز آغاز ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) تنها متعلق به شیعه و حتی جهان اسلام نیست، بلکه متعلق به همه انسانیت است و به عنوان نمونه کامل انسان و عدالتخواهی شناخته میشود.
رئیسکرمی ادامه داد: عید غدیر همواره برای مردم ایران روزی سرشار از شور، نشاط و معنویت بوده است و امیدواریم امسال نیز مردم در تهران و سایر شهرهای کشور با حضور در جشنها و برنامههای این مناسبت، این عید بزرگ را گرامی بدارند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مردم با دغدغههای مختلفی مواجه هستند، امیدواریم برکات عید غدیر موجب افزایش شادی، امید و همدلی در جامعه شود و این روز فرخنده برای همه ملت ایران همراه با خیر و برکت باشد.
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، ضمن تشریح روند اجرایی برنامه پزشکی خانواده گفت: با تعامل ایجاد شده میان سازمانهای بیمهگر، پرداختها در حال حاضر به حدود سه ماه رسیده است.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، درباره نسخه ۰۳ برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، توضیحاتی داد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، با تأکید بر ضرورت تبیین برنامه پزشکی خانواده، گفت: بیش از ۴۰ درصد آزمایشها و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد داروهای مصرفی در کشور ضرورتی ندارند.
مدیرگروه سلامت در حوادث دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه زنان در حوادث و بلایا بیشتر در معرض آسیب قرار میگیرند بر لزوم تدوین برنامه ملی خانواده در برابر حوادث و بلایا تأکید کرد.
Δ