سینماپرس: جدیدترین قسمت از برنامه «هفت» در حالی به نقد و بررسی فیلم اروتیک «غریزه» در ذیل پرونده ویژه «نوجوانی و بلوغ در سینمای ایران» میپردازد که این اقدام بیش از هر چیز میتواند به عنوان سفیدشویی تولیدات اروتیک توسط «رسانه ملی» قلمداد شود.
به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از برنامه سینمایی «هفت»، امشب جمعه ۱۶ آبان از ساعت ۲۲ به صورت زنده به آنتن شبکه نمایش میرود.
در میز سینمای ایران، رامتین شهبازی، رضا صدیق و شاهین شجری کهن فیلم سینمایی «غریزه» را مورد نقد و بررسی قرار میدهند.
پرونده ویژه این قسمت از برنامه با حضور رضا پورحسین و صادق باطنی پیرامون «نوجوانی و بلوغ در سینمای ایران» است.
جواد طوسی و امیر قادری نیز در میز سینمای جهان به نقد و بررسی «شقایق» (Anemone) میپردازند.
برنامه سینمایی «هفت» به تهیهکنندگی محمدحسین تنکابنی و اجرای محمدرضا مقدسیان جمعه شبها ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه نمایش میرود.
تعزیه به عنوان مهمترین گونه نمایش آیینی ایران، همواره فراتر از یک مراسم مذهبی، بستری برای بازنمایی هویت فرهنگی، حافظه تاریخی و زیباییشناسی نمایشی ایرانی بوده است. تأثیر این سنت نمایشی بر سینمای معاصر ایران، بهویژه در آثار بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی، نشان میدهد که هر یک از این فیلمسازان با رویکردی متفاوت، ظرفیتهای روایی، اجرایی و فلسفی تعزیه را در زبان سینما بازآفرینی کردهاند.
محمدمهدی مشکوری تهیهکننده انیمیشن با اشاره به چالشهای تولید انیمیشن هویت محور گفت که ادبیات کودک و نوجوان منبع باارزش اقتباس است.
مستند «خانواده محمد» با روایت زندگی یک خانواده افغانستانی ساکن ایران که در پی بمباران دشمن بخش عمده اعضای خود را از دست میدهند، وارد مرحله پستولید شد.
روایت ظهر عاشورا، فراتر از یک رخداد تاریخی یا حتی یک تراژدی مذهبی، ظرفیتی عظیم برای بازآفرینی سینمایی دارد؛ ظرفیتی که در آن، تقابل نابرابر نیروها، عمق شخصیتها، و بار عاطفی و نمادین واقعه، به شکلی کمنظیر در تاریخ بشر گرد هم آمدهاند.
Δ