نکات مهم یک فوق تخصص گوارش درباره نحوه مصرف کردن میوه و سبزیجات در تابستان

یک فوق‌تخصص بیماری‌های گوارشی و کبد بزرگسالان بر ضرورت رعایت نکاتی در مصرف میوه و سبزیجات تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر کامران باقری‌لنکرانی درباره مصرف میوه و سبزیجات در فصل تابستان اظهار کرد: مصرف میوه و سبزیجات در فصل تابستان نه تنها مفرح است، بلکه همیشه به آن توصیه هم می‌شود. البته هرچند میوه و سبزیجات در کشور موجود است اما به دلیل هزینه‌ها و فرهنگ مصرف با مشکلاتی مواجه هستیم. 

او با بیان اینکه آماده‌سازی میوه و سبزیجات حائز اهمیت است، افزود: به طور مثال، کاهو از سبزیجاتی است که قیمت مناسبی دارد و همچنین می‌بایست با دقت بیشتری نسبت به آماده‌سازی این سبزی اقدام کرد. اگر برگ‌های کاهو جدا نشوند، این احتمال وجود دارد که آلودگی در میان برگ‌ها باقی‌ بماند. 

این عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره ضدعفونی‌کردن میوه‌ و سبزیجات گفت: پیش از ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات، خاک و آلودگی‌هایی از این دست می‌بایست برطرف شوند. همچنین به منظور انگل‌زدایی توصیه می‌شود که چند قطره مایع‌ظرفشویی را به یک لیتر آب اضافه کرد؛ سپس، میوه و سبزیجات را چند دقیقه در آن قرارداد. در نهایت، میوه و سبزیجات را به منظور از بین‌ بردن باکتری‌ها در یک لیتر آب که به آن سرکه یا نمک اضافه‌ شده، غوطه‌ور کرد.

لنکرانی با بیان اینکه ضدعفونی‌کردن میوه و سبزیجات حائز اهمیت است، توضیح داد: مصرف میوه و سبزیجات، مفید است و نباید با بی‌دقتی انجام شود. مصرف این موادغذایی مفید نباید با بی‌دقتی انجام شود که خود به عامل بیماری‌زا تبدیل شوند. مصرف میوه، سبزیجات و کاهو برای سلامتی مفید است اما رعایت نکات مصرف ضرورت دارد. 

منبع: ایسنا