بازار سرمایه در دومین روز متوالی با ریزش گسترده شاخصها و خروج سنگین نقدینگی مواجه شد؛ بهطوریکه شاخصکل بورس با افت بیش از ۲۴ هزار واحدی از کانال ۳.۱ میلیون واحدی عقب نشست و بیش از ۷۹ درصد نمادها در مدار منفی معامله شدند.
اقتصادآنلاین- فرزاد حسنزاده؛ بازار سرمایه برای دومین روز متوالی روندی منفی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس امروز با ریزش قابلتوجهی مواجه شد و از کانال ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد عقبنشینی کرد.
بهنظر میرسد بر اساس اظهارات روز گذشته ویتکاف، برخی از فعالان بازار سرمایه امروز تصمیم به فروش گرفتهاند.
همچنین، در دو روز اخیر شاهد خروج گسترده پول از بازار سرمایه بودهایم؛ موضوعی که باعث نگرانی فعالان این بازار شده است.
شاخص کل بورس امروز با افت ۲۴ هزار و ۴۳۳ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد کاهش، در سطح ۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۷۴ واحد قرار گرفت. شاخص هموزن نیز با ریزش ۰.۹۲ درصدی به عدد ۹۴۵ هزار و ۱۲۴ واحد رسید.
نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «وتجارت»، «وبصادر» و «فولاد» پرتراکنشترین نمادهای امروز بازار بودند. ۷۹ درصد نمادهای بازار سرمایه امروز در وضعیت منفی و تنها ۲۱ درصد در وضعیت مثبت بسته شدند.
ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در روز جاری به ۱۱ هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است. بیش از ۱٬۳۶۰ میلیارد تومان خروج پول از معاملات خرد امروز صورت گرفته که بیشترین خروج پول مربوط به نمادهای بانکی و خودرویی بوده است.
شاخص کل فرابورس نیز با افت ۰.۵۷ درصدی در سطح ۲۷ هزار و ۱۴۲ واحد ایستاد.
در حالی که بازار سرمایه در روزهای اوج معاملات به سر میبرد و بازار تشنه ورود نمادهای جدید است، مدیران عامل بورس تهران از عرضه سهام ستاره خلیج فارس در سال جاری خبر داده است.
در حالی که تنگه هرمز در ماههای اخیر به یکی از کانونهای نگرانی بازار نفت تبدیل شده، گزارش تازه رویترز از ارزیابی آژانس بینالمللی انرژی نشان میدهد این بازار ممکن است در سال ۲۰۲۷ از نگرانی درباره کمبود عرضه عبور کند و با مازاد قابلتوجه نفت روبهرو شود.
اکوایران: قیمت طلا و سکه در معاملات امروز افزایشی شد
غوغای عشق در پایتخت شور و شعور حسینی در حماسه یومالعباس زنجان به پا شد.
Δ