تخفیف ۴۰ درصدی سهام، ورود پول هوشمند و کاهش تنشهای سیاسی، بازار را از خفگی نجات میدهد؟
محمد ماهیدشتی – تحلیلگر اقتصاد کلان: بازار سهام، هرگز سود بدون زحمت به کسی نمیدهد. همیشه سهامداران خسته و ناامید، درست قبل از رشد بزرگ از بازار خارج میشوند، جایی که بازار سقف تاریخی خود را لمس کرده، اما در عبور از آن ناکام مانده است. این تسلیم که ظاهراً به “خروج پول حقیقی” تعبیر میشود، در واقع فرصتی برای سرمایهگذاران نهادی است که با پول، اعتبار، دانش و اطلاعات برتر خود، نبض بازار را به دست بگیرند. افزایش شدید ارزش معاملات در روزهای پس از تنشهای ژئوپلیتیک اخیر، تغییر مالکیت به نفع نهادهای مالی و ورود بانکها و صندوقهای درآمد ثابت به ترکیب سهامداران عمدهی شرکتها، همگی گواهی بر این مدعا است. به نظر میرسد موتور بورس تهران پس از یک دورهی خفگی طولانی، دوباره روشن میشود.
در حالی که بازار سرمایه در روزهای اوج معاملات به سر میبرد و بازار تشنه ورود نمادهای جدید است، مدیران عامل بورس تهران از عرضه سهام ستاره خلیج فارس در سال جاری خبر داده است.
در حالی که تنگه هرمز در ماههای اخیر به یکی از کانونهای نگرانی بازار نفت تبدیل شده، گزارش تازه رویترز از ارزیابی آژانس بینالمللی انرژی نشان میدهد این بازار ممکن است در سال ۲۰۲۷ از نگرانی درباره کمبود عرضه عبور کند و با مازاد قابلتوجه نفت روبهرو شود.
اکوایران: قیمت طلا و سکه در معاملات امروز افزایشی شد
غوغای عشق در پایتخت شور و شعور حسینی در حماسه یومالعباس زنجان به پا شد.
Δ