با افزایش حجم ترافیک، پلیس راه از ساعت ۹ صبح امروز محدودیتهای جدیدی را در محور چالوس و آزادراه تهران-شمال اعمال کرد که بر اساس آن مسیر شمال به جنوب تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد تنها در مسیر جنوب به شمال مجاز است؛ وضعیتی که مسافران این محورها را به استفاده از مسیرهای جایگزین واداشته است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ سیاوش محبی با اشاره به افزایش حجم تردد و ترافیک سنگین در محور چالوس و آزادراه تهران ـ شمال اظهار کرد: با توجه به شرایط ترافیکی موجود، از ساعت ۹:۰۰ صبح امروز ۲ تیرماه محدودیت تردد در مسیر شمال به جنوب از مبدأ مرزنآباد اعمال شده است.
وی افزود: بر این اساس، تردد کلیه وسایل نقلیه از مسیر (شمال به جنوب) در محور چالوس و آزادراه تهران ـ شمال تا اطلاع بعدی ممنوع شده و همزمان تردد خودروها از مسیر (جنوب به شمال) این ۲ محور به صورت یکطرفه مدیریت میشود.
جانشین پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: این محدودیت ترافیکی با هدف تخلیه بار ترافیکی و افزایش ایمنی سفرها اجرا شده و تا زمان روانسازی تردد و کاهش حجم ترافیک ادامه خواهد داشت.
سرهنگ محبی با توصیه به رانندگانی که قصد سفر به استانهای شمالی کشور را دارند، گفت: مسافران میتوانند برای رسیدن به مقصد از محورهای جایگزین هراز، فیروزکوه و همچنین محور قزوین ـ رشت استفاده کنند.
وی تأکید کرد: رانندگان پیش از آغاز سفر، آخرین وضعیت ترافیکی و محدودیتهای احتمالی محورهای مواصلاتی را از طریق منابع رسمی پلیس راهور و سامانههای اطلاعرسانی دریافت کنند تا از بروز معطلی در مسیر جلوگیری شود.
جانشین پلیس راه راهور فراجا در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، همکاری لازم را با مأموران پلیس راه در اجرای محدودیتهای ترافیکی داشته باشند.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد برای نوار شرقی کشور، نسبت به خیزش گرد و خاک و احتمال وقوع توفان شن در منطقه زابل هشدار داد؛ همزمان رگبارهای تابستانی در ارتفاعات شمال و شمال غرب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از آغاز ثبتنام متقاضیان شرکت در آزمونهای نهایی برای ایجاد یا ترمیم سابقه تحصیلی خبر داد. این فرآیند از امروز دوم تیرماه آغاز شده و به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت.
کیفیت هوای پایتخت با افزایش غلظت آلایندهها از وضعیت مطلوب فاصله گرفت و اکنون در مرز ورود به شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد؛ وضعیتی که با توجه به روند فعلی، تهران را در آستانه یک چالش زیستمحیطی تازه قرار داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر گسترش همکاریهای مشترک میان دولت و مجلس برای توسعه زیرساختهای ارتباطی، تقویت اقتصاد دیجیتال، افزایش سرمایهگذاری در این حوزه و بهرهگیری از ظرفیتهای بخش خصوصی و بینالمللی تأکید کرد و از رشد چهار برابری اتصال مشترکان به شبکه فیبر نوری در دولت چهاردهم خبر داد.
Δ