تأکید نخست‌وزیر اسرائیل بر ادامه حضور نظامی در لبنان/ کارشکنی نتانیاهو در مذاکرات ایران و آمریکا ادامه دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل بر ادامه حضور نظامی در جنوب لبنان و اعطای آزادی عمل کامل به ارتش تأکید کرده است، رسانه‌های عبری از آغاز کاهش بخشی از نیروهای رزمی و اجرای طرح جابه‌جایی یگان‌ها میان جبهه‌های مختلف خبر داده‌اند. او همچنین تأکید کرد که نیروهای رژیم […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل بر ادامه حضور نظامی در جنوب لبنان و اعطای آزادی عمل کامل به ارتش تأکید کرده است، رسانه‌های عبری از آغاز کاهش بخشی از نیروهای رزمی و اجرای طرح جابه‌جایی یگان‌ها میان جبهه‌های مختلف خبر داده‌اند.

او همچنین تأکید کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهند کرد و حضور نظامی در این منطقه تا هر زمان که از نگاه تل‌آویو ضروری باشد ادامه خواهد یافت.

نتانیاهو مدعی شد این حضور با هدف دفاع از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی انجام می‌شود.

همزمان، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد ارتش این رژیم در حال اجرای طرحی برای کاهش بخشی از نیروهای مستقر در جنوب لبنان و خارج کردن برخی تیپ‌های رزمی از خطوط عملیاتی است.

بر اساس این گزارش، بخشی از نیروها برای دوره‌های «بازتوانی» و «افزایش آمادگی رزمی» به داخل سرزمین‌های اشغالی منتقل خواهند شد.

این رسانه عبری افزود این اقدام بخشی از برنامه گسترده‌تر ارتش برای کاهش حجم نیروهای عملیاتی در تمامی جبهه‌هاست تا در هر مقطع زمانی تعدادی از یگان‌ها در وضعیت آمادگی و آموزش قرار داشته باشند.

طبق این گزارش، این تغییرات بر آرایش نیروها در جبهه‌های شمال و جنوب تأثیر خواهد گذاشت و تیپ‌هایی که دوره‌های آموزشی و آماده‌سازی را طی می‌کنند، به‌عنوان نیروی ذخیره تحت فرمان ستاد کل ارتش عمل خواهند کرد.

همچنین اعلام شده است در دوره پیش‌رو جابه‌جایی میان یگان‌های مستقر در غزه و لبنان انجام خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برخی تیپ‌ها به جبهه شمال و برخی دیگر به جبهه جنوب فلسطین اشغالی منتقل می‌شوند.