در راستای ارتقای خدمات سلامت و رفاه اجتماعی، برنامه ویزیت رایگان مادران باردار آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، در راستای ارتقای خدمات سلامت و رفاه اجتماعی، برنامه ویزیت رایگان مادران باردار آغاز شد. این طرح که با هدف حمایت از سلامت مادران و کاهش دغدغههای درمانی اجرا میشود، امکان مشاوره و معاینه بدون هزینه را برای مادران فراهم کرده است.
به گزارش [نام رسانه]، طرح «ویزیت رایگان مادران باردار» با شعار «سلامت مادر، رفاه خانواده» در مراکز بهداشتی و درمانی فعال شده است. مادران باردار میتوانند بدون پرداخت هیچ هزینهای، از خدمات پزشکی عمومی و تخصصی بهرهمند شوند. مسئولان اجرایی این طرح تأکید کردهاند که گفتوگوی مستقیم مادر با پزشک و پیگیری منظم وضعیت بارداری، اولویت اصلی این برنامه است.
وزیر بهداشت، با تاکید بر اینکه سلامت از اولویتهای اصلی دولت است، گفت: برای دستیابی به یک نظام سلامت پایدار، متوازن و کارآمد، نیازمند استقرار ساختاری علمی و ملی هستیم.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: مهمترین نقطه قوت اورژانس کشور ما، نیروهای متخصص و پایکار هستند که در سختترین شرایط در میدان حضور پیدا کردند و اجازه ندادند خدمترسانی به مردم متوقف شود.
فوقتخصص ایمونولوژی و آلرژی، بر نقش تعیینکننده سابقه خانوادگی در بروز و تداوم آسم، تأکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت مشارکت همه بخشها در اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع، گفت: این برنامه یکی از مهمترین طرحهای تحولآفرین نظام سلامت است.
Δ